Jste zde: Domácí stránka |
Odraz 20 10 > Program > Formy a metody larpu

Formy a metody larpu

V této linii naleznete přednášky zaměřené na hraniční nebo u nás (prozatím) ne zcela běžně rozšířené formy larpu.

Přislíbené přednášky:

  • Hranice hry
    Tomáš Kopeček (Permon)
    Pervazivní hry, potažmo jejich vlajková loď Alternate Reality Gaming, jsou v současné době skloňovány na mnoha místech. Pervazivní hry však nezůstávají omezeny pouze na ARG a pojmy jako pervazivní larp se objevují i v našem prostředí. Článek si klade za cíl předložit čtenáři alespoň základní přehled o této problematice.
  • Horor - jak jsme ho dělali a pak se báli
    Lukáš Homola (Lump), Petr Zítka (Eskor) a David Urbášek (Deff)
    Soubor:horor.pdfPopis:Autoři předloží zkušenosti z pořádání komorního hororového larpu, u kterého se hráči opravdu báli.
  • Postapokalyptické larpy (prezentace)
    Martin Vaňo (Marťušák)
    Larpař, který v posledních letech nezaznamenal pozvolný nástup postapo larpů v Čechách, by se asi hledal těžko. Postapo akcí však stále není příliš mnoho, a tak mají mnozí jen kusé informace. Právě jim je určena naše přednáška.
    Je opravdu tak těžké, žít celý víkend jako bezdomovec? Jak náročné je vytvořit si kostým a nemuset se za něj stydět? Budete hladovět? Bude na vás někdo střílet radioaktivní látky biologického původu z hákovnice?
    Nebojte se, pokud máte trochu zdravého rozumu, základní schopnost přežít a touhu na akci celý víkend nepotkat elfa, může pro vás postapo být nejen přežitelné, ale i osvěžující.
  • Bojovky a jobovky
    Jakub Kuřímský (Gabriel)
    V první části přednášky by autor rád popovídal o proběhnutém ročníku hry PreMatrix.
    V druhé části mile i nemile o profesionalitě v LARPech.
  • Pravda, LARP na pomezí tažení, světa a teambuildingu - představení systému a zkušeností, best practices
    Karel Mrázek (Vlček) a Michaela Králová (Gendrim)
    Soubor:pravda.pdfPopis:Pravda je postavena na souboru provázaných herních situací a systému questů. Hrát na Pravdě bylo jako prožívat společně napsanou knihu...
    Která kapitola se povedla a díky čemu? Co jsme mohli udělat lépe a jak? Kolik hráčů odjíždělo se slzami v očích? A proč jsme je sakra chtěli vlastně rozplakat?
    Na přednášce vám představíme prověřený herní systém Pravdy, na praktických příkladech nabídneme k zamyšlení soubor našich best practices a podělíme se s vámi o náš pohled a o klíč k tvorbě příběhů, questů a podstatných vylepšení.
  • Awain
    Adam Slabecký (Necron) a Jaroslav Faltus (Radost)
    Soubor:awain.pdfPopis:Přednáška se zabývá konkrétním systémem pravidel hry Awain, dotýká se jeho vývoje a popisuje jeho základní principy a filosofii, o kterou se pravidla opírají. Obsahuje několik konkrétních příkladů pravidel, které ilustrují jednotlivé zásady, kterými se autoři při tvorbě systému řídí.
  • Běží ti čas aneb základní pojmy a principy zážitkové pedagogiky
    Zuzana Ouhrabková a Radka Zounková (Degu)
    Při diskusích s hráči a organizátory larpů jsem párkrát zaslechla zmínku o „zážitkovkách“ – v čem jsou jiné než larpy, co se jak dělá a co z toho by se dalo použít v larpu.
    Přestože vysvětlovat, co je to zážitková pedagogika, je ještě o něco horší než mluvit o larpu s člověkem, který ho nezažil, pokusíme se během teoretického interaktivního povídání vysvětlit, co to tedy ta zážitkovka je, jak to přibližně funguje, kde se vzala a co se kde děje u nás i v mezinárodním měřítku.
    No a pak si to zkusíte na vlastní kůži při sehrávce jednoho zážitkového programu. I když podle teorie zážitkovky by to vlastně mělo být spíš naopak.
  • Mafie a variace dalších městských her
    Ondřej Horák (Don Andreas)
    Soubor:mafie.pdfPopis:Přednáška se zaměří na hru Mafie, ale zahrne i další akce, jež stojí mimo rámec larpu a tvoří tak specifickou skupinu městských her, kterých se účastní větší množství neorganizovaných hráčů.
    O co jde? Jak náročná je příprava? Na co si dát pozor? Proč je o hru zájem? A v čem je její kouzlo? Na tyto, ale i mnohé další otázky se přednáška pokusí zodpovědět.
  • Fantasy tábor, prožívání rolí na dlouhodobé akci
    Jakub Vaněk (Deranius)
    První část přednášky má ukázat a popsat jak funguje a vyvíjí se 14-denní akce, která je z velké části naplněna činností označovanou jako LARP.
    V druhé části přichází na řadu polemika o prožívání na akci. Jde především o dny ke konci tábora, kdy se vytvoří sociální podhoubí, které již není určeno tím, jaké vztahy mají k sobě postavy z předem napsaných rolí, ale skutečné vazby a vztahy, vzniklé na základě předchozího hraní postav.

 

Inspirativní článek k této linii

Hranice hry (Tomáš Kopeček) Hranice hry

Pervazivní hry, potažmo jejich vlajková loď Alternate Reality Gaming, jsou v současné době skloňovány na mnoha místech. Pervazivní hry však nezůstávají omezeny pouze na ARG a pojmy jako pervazivní larp se objevují i v našem prostředí. Článek si klade za cíl předložit čtenáři alespoň základní přehled o této problematice. více

Novinky

Zpětná vazba

Vážení a milí, chceme vás poprosit o její vyplnění.

Elektronická verze sborníku

Elektronická verze sborníku

Doslov

Vážení a milí, naše ohlédnutí za tímto ročníkem naleznete zde.

Sponzoři

Tempus ludi, o.s. www.fantasyobchod.czwww.festivalfantazie.czpocta.cz/stedronin/index.htmwww.expertis.czwww.infonia.com